W Dzienniku Gazeta Prawna ukazał się artykuł na temat inicjatyw podejmowanych przez firmy w ramach CSR w ostatnim czasie. Omówiono w nim obserwowane zmiany działań w tym obszarze z projektów koncentrujących się wizerunku na przeciwdziałające bądź zwalczające COVID-19.
Takie trendy potwierdził cytowany przez Dziennik Gazeta Prawna, dr Dawid Piekarz, wiceprezes Instytutu Staszica: inicjatywy w zakresie CSR przestały polegać na tzw. przekazywaniu pieniędzy na biedne dzieci, czyli głównie działaniach charytatywnych. Zostały nakierowane na rozwiązywanie konkretnego problemu, jakim stało się zwalczenie koronawirusa oraz ochrona życie Polaków.
– O tym, że bycie odpowiedzialnym popłaca, wskazują też badania oceniające wiarygodność firm – dodaje dr Dawid Piekarz. Przywołuje szóstą edycję badania „Marka Godna Zaufania”, które na zlecenie „My Company Polska” przeprowadził instytut badawczy Kantar Polskaa. Wygranymi okazały się firmy, które nie tylko zrozumiały potrzeby klientów, ale też wykazały się umiejętnością reagowania w trudnych momentach, szczerą komunikacją, utrzymując przy tym niezawodność i wysoką jakość, m.in.: Orlen, PGNiG, Żabka, Inpost, Lux Med, DPD, Raben czy Opel – stwierdził Dawid Piekarz.
Więcej: https://zdrowie.dziennik.pl/artykuly/8232800,spoleczna-odpowiedzialnosc-blizej-ludzi.html
Foto: pixabay.com