W miesięczniku „Home&Market” Dawid Piekarz, wiceprezes Instytutu Staszica wskazuje jak sytuacja pandemiczna wpłynęła nie tylko na kalendarz największych kongresów gospodarczych, ale również organizację eventów konferencyjnych. Zauważa, że organizatorzy takich spotkań muszą liczyć w związku z przywidywaniami falami pandemii z koniecznością całkowitego przemodelowania dotychczasowych formuł dyskusji.
– Online, który był dotąd wisienką na torcie, efektownym dopełnieniem tradycyjnych wydarzeń, stał się podstawową formą organizacji eventów konferencyjnych. Przy wszystkich swoich plusach i minusach” – zauważa – pisze Dawid Piekarz.
– Organizatorzy kongresów i innych imprez gospodarczych muszą pogodzić się z tym, że konieczne będzie całkowite przemodelowanie ich wydarzeń i to na stałe. Przemodelowanie, a nie dodanie elementu transmisji online. Organizatorzy Kongresu 590 zrozumieli to jako pierwsi. Najłatwiej transmitować w sieci debatę kilku prelegentów, tyle że idea podobnych wydarzeń nie polega na organizowaniu mniej bądź bardziej ciekawych wykładów. To przede wszystkim okazja do spotkań, wymiany poglądów, nawiązywania kontaktów biznesowych i nie tylko. Jak to zastąpić w formie zdalnej? Oczywiście w pełni się nie da, ale są narzędzia, które pozwalają na to, by kongresy nie sprowadzały się jedynie do oglądania transmisji przez anonimowych użytkowników – stwierdza wiceprezes Instytutu Staszica.
Więcej: https://homeandmarket.eu/1389/koniec-kongresow-jakie-znalismy/od